Оқытуға деген қабілеттілік, сірә, адамның ең маңызды машықтарының бірі, ең маңыздысы оқытуда, әрине, ақпаратты есте сақтау, оны талдауды және қолдануды білу болып табылады. Адам егер нәтижелі оқуды білсе, оның әртүрлі мамандықты меңгеруіне және өзінің білімін өмірде қолдануға жеңіл болады.
Кейбір ғалымдардың пікірінше, мектеп оқушылары мен студенттерді оқыту кезінде пайдаланылатын, оқулықтардағы жеке тақырыптарды  жаттап алу сияқты,  мәліметтерді есте сақтау әдістері,өте жақсы емес, себебі  оқушыларға ойлаудың барлық шамасын пайдалануға мүмкіндік бермейді. Міне оқу барысының нәтижесін маңызды арттыра алатын, мәліметтерді алатын және әсер ететін кейбір айлакерлік істер.

1.Шпаргалкасыз болуға тырысыңдар.
Сізге қандай да бір ақпаратты еске түсіру қажет болса, онда интернетке енуге не конспектіні алуға асықпаңыздар, одан да керекті мәліметтерді еске түсіруге тырысыңыздар. Ол әдіс ми бөліктерінің арасындағы нейрон байланыстарын нығайтады және ойлау қабілетінің байланысын дамытады.

2. Жеке меншік тәжірибеден үлгі алыңдар.
жаңа ақпаратты өз сөздеріңмен түсіндіруге тырысыңдар, оны алдын алған біліммен және өмірден алынған жағдаймен байланыстырыңдар. Осы техниканы пайдалану мәліметтерді тиімдірек есте сақтауға және тәжірибеңізді көптеген оқиғалармен байланыстырудың нәтижесінде, оларды еске тезірек түсіруге мүмкіндік береді. Мысалы үшін, егер сіз жылуды беру сияқты, осындай физикалық құбылыстың мәнін меңгеруге тырысатын болсаңыз, онда кофе құйылған шыны аяқтың алақаныңызды қалай жылытатынын, елестетіңіз.

3. Есте сақталатын мәліметтерді алмастырыңыз.
Сізге егерде әртүрлі салаларға қатысты білімі бар, көптеген көлемді ақпараттарды түсіну керек болса, онда алмастыру техникасын қолданыңыз, алдымен бір пәннен ақпараттың бір бөлігін жаттап алыңыз, содан кейін басқасынан, содан кейін бірінші және ары қарай. Алмастыру студенттердің барлығына «бастың шатасуы» сияқты белгілі құбылыстан құтылуға көмектеседі және пәнді оқып үйренудің тиімділігін арттырады, шым-шытырық оқиғаларды шоғырландырудан гөрі, нақты құрылымдалған мәліметтерді пайдалану едәуір оңай болады.

4. Өздеріңнің шешімдеріңнің нұсқасын қорытыңдар.
Оқытушының сендерге қандай да бір құбылыстың немесе технологияның ережесінің мәнін түсіндіруін тоспаңдар, одан да өзіндік бастаманы танытыңдар және алдымен өздігінен мәселені шешуге тарасып көріңдер, содан соң оқытушымен даулы жерлерін талдаңдар. Әртүрлі нұсқаларды келтіруді білу және олардың ең ықтималдысын шығару, болашақта пайдаға асады. Мысалы, егер жұмыста қиындықтар туындаса, бастыққа жүгінбей-ақ, ең қолайлы шешімнің нұсқасын таңдап ала аласыңдар.

5. Алынған мәліметтерді ойлап алыңдар.
тапсырма жұмысы аяқталған соң немесе сабақтан соң, өзіңе сұрақ қой, нені іске асыра алдығ, нені істей алмадың, нәтижені қалай жасқартуға болады және алынған мәліметтер нені дәледейді.
гарвард бизнес мектебінің зерттеушілері ретке келтірілге талдау жұмыстың тиімділігін арттыратын маңыздылығын және мәселені талқылаудың нәтижелілігін анықтады. Мамандар эксперименттердің барысының бірінде 15 минут ішінде жазбаша ойлап алу күніне 23%-ға жұмыс істеу өнімділігін арттыратынын байқады.

6. Мнемотехниканы қолданыңдар.
Барлық ақпаратты өмірден алынған мысалдармен байланыстар алмайсың, мысалы егер сендер қытайлармен қатынастарың болмаса,  мерзімдік реттегі  қандай да бір ұрпақтың қытай императорларының есімдерін есте сақтау қиынға соғады. Бұл кезде нақты бір көзбен шолатын бейнелер немесе сөздер тізбегіне байланыстыру жолымен ақпараттарды игерудің әдістерінің жиынтығы  деп аталатын мнемоника немесе  мнемотехника көмектесе алады. Мнемониканы пайдаланудың ең бір көбірек кездесетін мысалы,әр сөздің бас әрпі түске сәйкес келетін,  сөздер тізбектері арқылы «Әр аңшы қырғауылдың қай жерде отырғанын білгісі келеді» (немесе «Как однажды Жак-звонарь головой сломал фонарь») күннің көзінің негізгі жеті түсін есте сақтау болып табылады.

7. Өз алған білімдеріңнің кемшіілктерін анықтаңдар.
Есте сақтау, олай болса ақпаратты пайдалану ең тиімдірек болуы үшін, оқытудағы әріптестеріңмен алынған мәліметтерді талқылаңдар. Кері байланыс толық түсінбейтін  және талқылайтын зат туралы түсініктеріңе «ақ таңба» түсінігін көрсететін кезеңдерді айқындайды. Әр адам ана не мына деңгейде оқиға толықтай және тұтастай оқып үйренгені жайында әсер ете алатын, когнитивтік жаңылыстарға тап болады. Әріптестерінің сұрақтары шындығында пікірталасты   анық білесің бе немесе материалдық бөлімін жаттап алу керек пе екенін түсінуге көмектеседі.

Материал көздері  https://www.abcfact.ru/2983.html

  • 11 авг, 2020